QUERALBS 2019

DILLUNS 29 DE JULIOL

A les 9h del matí ja estàvem tots preparats per pujar a l’autocar i començar una nova aventura!!!
Però sabeu què ens vam trobar? Uns investigadors que venien a comunicar-nos que a la casa de colònies hi havia un misteri per resoldre;ens van demanar la nostra ajuda i ens van donar uns expedients. Rumb a Queralbs, amb els monitors i monitores vam cantar, vam fer disbauxa i xerinola.

Vam parar a Ribes de Freser, un poble molt bonic on vam fer una gimcana d’orientació per poder ajudar a l’alcaldessa del poble a endevinar qui li havia robat , què i on. A partir d’aquestes proves vam saber que era la senyora Antonieta qui li va robar les flors del Castell. Vam dinar tots junts a la plaça del poble.
Després de dinar...Vam arribar per fi a La Farga!!! Havíem de buscar unes caixes on a dins d’aquestes hi havia informació sobre els nostres monitors de grup; vam fer una reunió de grups natural i ens vam dividir per les habitacions.
Després d’un sopar boníssim que ens avia fet cuina, van aparèixer els personatges del Centre d’Interès: la Laure i el Verka, uns investigadors que ens van acompanyar a una sala i ens  demanaven VHS, aquests reproduïen uns vídeos d’un científic: El Doctor Fo.
Per acabar el dia, vam fer el joc de nit de la sardina i vam anar a dormir!!! Quin dia més divertit!!!

VOLANT I ACAMPATS!

DISSABTE 27 DE JULIOL

Ens trobàvem a les  7 del matí  a l’escola, preparant-nos per marxar rumb a la Vall de Núria. Repartint tendes, fogonets... de cop i volta van aparèixer uns agents que investigaven el desastre ocasionat a la Farga i van venir a demanar-nos ajuda.
Nosaltres, encantats els hi vam dir que sí i vam pujar a l’autocar direcció Queralbs. Al arribar vam veure que potser el temps no ens acompanyava ja que plovia.

Vam esperar uns minuts i a les 13:00h ens aventuràvem a pujar caminant cap a la Vall de Núria. Van ser 5 hores passades per aigua, però ens van unir com a grup.
Al arribar, ens vam refugiar al santuari on ens vam poder escalfar i tornar a la normalitat i Bona Nit.

DIUMENGE 28 DE JULIOL

Bon dia! A les 5:30h sonava el despertador, encara era fosc i el fred era contundent. Tot i així ens vam posar en marxa. Aquest any volant i acampats feien una ruta diferent.
Volant va pujar el Puigmal des de la vall (Vall de Núria – Puigmal – Vall de Núria)
i acampats va fer un tros de la olla de Núria (Vall de Núria – Coll finestrelles – Pic del Segre – Petit Pic del Segre- Puigmal – Vall de Núria).

Vam dinar per les muntanyes, amb unes vistes espectaculars de França, Andorra, Puigcerdà i tota la Vall, vam tenir un dia increïble, un dia clar i un cel ben blau i a la tarda vam fer dinàmiques de grup i a dormir que estàvem esgotats.

DILLUNS 29 DE JULIOL

Avui ja ens aixequem una mica més tard i esmorzem tots junts al pla de Sant Gil. Seguidament fem dinàmiques de grup per començar a activar-nos i després vam despedir al Lluís Garrofé que vam tenir l’honor de que ens acompanyes durant els 3 dies de ruta.
Seguidament vam carregar les maletes, que ja pesaven una mica menys, i vam posar rumb a La Farga. Va ser un dia molt calorós però ho vam aconseguir. Al arribar vam tenir una rebuda molt calorosa dels infants de colònia i dels agents secrets.

DIMARTS 30 DE JULIOL

Ens despertem i descobrim que és el gran dia de les guerres!! La casa està dividida en dues parts: la colònia és el color vermell i els acampats i volant el color verd; així que nosaltres també ens vestim amb el nostre color. Després d'esmorzar i fer els serveis comença l'activitat de matí!!!

Ens dividim en sub-equips i fem una gimcana d'allò més divertida!!! Hem d'aconseguir el màxim de punts perquè així podrem comprar precinto, que ens servirà per conquerir més territori per a cada equip.

Amb el precinto aconseguit hem de fer les nostres bases més grans!! Després fem unes dances per moure l'esquelet!!

A l'hora de dinar ens adonem que volant i acampats han conquerit el territori del menjador de primària i primària ha conquerit els plats i coberts de volant i acampats!!! Per tant, la colònia ha de menjar al pati exterior i volant i acampats pot menjar a dins el menjador però sense coberts i plats.

A la tarda apareixen els Agents Secrets, ens expliquen que s'han esborrat tots els colors dels seus logotips i ens demanen ajuda per a recuperar-los. Els ajudem jugant a un joc que consisteix en aconseguir els gomets de diferents colors que tenen els altres equips, per aconseguir completar el logotip. Finalment, ens adonem que competint no aconseguim res,i que a més ens  perjudiquem entre nosaltres, així que decidim unir-nos, la colònia amb volant i acampats!!

Més tard... És la presentació de l'Himne de Queralbs 2019!!! I després reunions de grups naturals.

A la nit juguem al joc del precinto gegant on s'ha d'aconseguir agrupar i precintar els monitors i monitores!!
Portem les peces de la màquina als investigadors del Centre d'Interès i, totes són correctes!!

DIMECRES 31 DE JULIOL

Bon dia!!!
Com ens van dir els investigadors, avui, toca entrenar-nos, així que fem una gran gimcana, la "Gimcana de la gallina", on juguem, per equips, a diferentes proves. A cada una, aconseguim bitllets, que els anem guardant fins al final de la gimcana. Ah! Tot això, ens ho ha vingut a explicar una gallina molt simpàtica!!

Després de dinar, anem a la piscina!!!

A la tarda, la gallina ve acompanyada del senyor Machauffengh i ens presenten... La subhasta!! Consisteix en que amb els diners que hem aconseguit a les proves del matí hem de "pujar" per diferents materials per tal de protegir un ou de la gallina que el senyor Machauffengh tiraria més tard al terra.  A més també fem un tir en una ruleta que deia de quina forma s'havia de tirar l'ou; només han sobreviscut tres ous, però ha sigut molt emocionant!!

I a la nit.......Foc de camp!!! Però, a l'acabar de fer cants i danses, un espectacle que mai abans s'havia fet en les colònies: Un espectacle i un castell de focs!!! Increïble!!!

DIJOUS 1 D'AGOST

Bon dia!!!Tenim una missió a complir...Anem d'excursió a buscar la flor que necessita el Doctor Fo per a poder fer funcionar la màquina.

Els de primer, segon i tercer de primària van d'excursió a uns gorgs, on es banyen, fan jocs, dinen envoltats de la naturalesa en estat pur...

Quart, cinquè i sisè de primària van a la Vall de Núria!! Una excursió amb desnivell però amb una recompensa de paisatge impressionant! Allà també fan jocs, dinen i per acabar, una festa d'escuma per a tots!! Tornen amb el cremallera cap a la casa de colònies.

Els de volant i acampats, amb els seus monitors i monitores es queden a la casa de colònies. Aprofiten per relaxar-se a la piscina, fer zumba, jocs... Però no només descansen, sinó que fan dinàmiques i reflexions. Realitzen un taller de relacions sexo afectives i en fan un debat; també, després de visualitzar un videoclip debaten sobre el tema de les etiquetes socials.
Després de dinar, a la tarda, es divideixen en equips amb diferents materials (metafòricament recursos dels diferents països) i el que han d'aconseguir és obtindre l'objectiu final sense tenir algun material.
Han passat un dia fantàstic!! Han compartit vivències, han fet reflexions, han transmès les seves emocions i s'han unit com a grup!!

DIVENDRES 2 D’AGOST

Bona nit. Avui els monitors i monitores ens han vingut a despertar dient-nos bon nit i amb la roba posada al revés, les calces i calçotets per fora!!

Després hem vist que el Doctor Fo ha tingut un problema amb la màquina del temps i ens ha capgirat el dia.

Al matí hem sopat, però abans hem anat a rentar els plats i després hem fet el joc de nit: El macarró!! Ens hem dividit per equips i havíem d'aconseguir trobar el macarró del jugador contrincant, tot això, mentre unes abelles que s'assemblaven als monitors ens intentaven pillar i portar-nos a la "Presó" on havíem de superar unes proves per sortir-ne.

A l’hora de dinar hem hagut de berenar i hem continuat el dia fent una taller d' atrapa somnis. A més, per grups naturals, hem fet el combustible per poder fer funcionar la màquina del temps i ajudar al Doctor Fo.

Hem anat a dinar i hem seguit el dia a la piscina i dutxes. Finalment hem anat a esmorzar pa amb tomata i els monitors i monitores ens han donat el Bon dia.
Per acabar el dia, hem ajudat al Doctor Fo a arreglar la màquina!!!!

DISSABTE 3 D’AGOST

Bon dia, avui és el dia de les fotografies! Hem quedat tots molt guapos i guapes, lluint el color groc i negre. També ens hem fet les maletes, perquè ja és dissabte!! Avui només tenim un lloc segur dins la casa, perquè ens estan perseguint els xukifunkis, uns éssers que llencen nesquik, que han sorgit de lapsus que vam tenir amb la màquina del temps. Durant el dia sona una alarma que fa sortir als xukifunkis i ens hem d’anar a refugiar-nos a la sala de Centre d’Interés... i,així ha estat, quan estàvem fent les maletes, han aparegut, però, per sort no han atrapat a ningú.

Després de dinar, hem fet una gimcana i hem acabat tots a la piscina, a berenar, on també han aparegut els xukifunkis; després ha vingut a veure’ns el Doctor Fo i ens ha donat la solució per combatre els dolents.

Ha creat una màquina de Holly festival!! Ens ha donat bosses de colors i ens hem reunit tots al foc de camp. De cop, ha sonat la alarma i han aparegut els xukifunkis. La batalla ha començat, colors per aquí i nesquik per allà... però de cop, veiem a tots els xukifunkis marxar, hem guanyat! Els hem fet fora i ara ja podem estar tranquils!!

Després de la festa del Holly...Festa final de les colònies!!! L'equip de cuina ens ha preparat un pícnic boníssim, és una festa amb molt color perquè tots anem vestits amb colors llampants!!!
Com tot, arriba el final, i les noies de 4t d'ESO s’han acomiadat de tots nosaltres ja que aquest ha sigut el seu últim any.
Els monitors i monitores ens han presentat el super regal d’aquest any: Un estoig amb els colors de l’esplai i la frase de l’himne!! Així durant el curs recordarem les colònies...

Han sigut unes colònies genials, ens ho hem passat molt bé!! Tant de bo duressin dos mesos!!, perquè no volem marxar, és una setmana màgica que mai oblidarem!!

Fins aquí les colònies Queralbs 2019!! Fins l'any que ve!!!!

Visca l'Esplai Gaspar de Portolà i que el món del lleure no s'aturi mai!!!!