LA FARGA 2016

Colònies LA FARGA 2016

30 de juliol: Inici del campament Volant 2.0

Era dissabte al matí , ja estàvem de camí cap a la Farga ( Ripollès). Quan vam arribar vam anar directament cap a l'estació del cremallera el qual després ens va portar fins a la Vall de Núria.

Una vegada ja havíem arribat, vam començar a plantar tendes , clavar piquetes i vam administrar-nos el menjar. Durant la tarda, vam fer jocs de coneixença per poder relacionar-nos millor amb els companys de volant. Després d'això vam sopar i vam anar a dormir, ja que a l'endemà ens havíem de llevar a les 5:15.

31 de juliol: De camí al Puigma!!

Vam sortir del campament a les 6:30 aproximadament i a les 10:30 ja érem al cim del Puigmal. La ruta va anar millor del que ens esperàvem , ja que pensàvem arribar a les 12:30 al cim. Durant la ruta , ningú va tenir cap inconvenient important. Tot va anar a la perfecció.

Quan vam arribar al campament, ens vam tancar a les tendes a descansar i a dinar però poc després va començar a ploure molt. Les tendes es van començar a desmuntar...
Va ser una experiència molt intensa i de molt profit! Ens ha fet créixer! Més endavant us ho explicarem!...

1 d'agost: Un tomb per Ribes i per fi a la Farga!!! Ens visita els padrins i padrines.

Després de donar les invitacions a les recepcionistes vam agafar l'autobús, on vam trobar unes velletes que també venien a l'hotel, però es van desorientar quan vam parar a la gasolinera del Gurb.
De camí a l'hotel vam rebre una trucada i ens van dir que l'hotel encara no estava llest i hauriem de fer el check-in més tard, llavors vam decidir parar a Ribes i fer la descoberta del poble.

Després de dinar vam anar cap a l'hotel, on vam trobar els botons que ens van ajudar a descarregar  l'equipatge. Amb els monitors, vam anar a la recepció de l'hotel on ens van assignar les habitacions i ens van donar una polsera VIP. Més tard, amb una dinàmica que ja havíem començat a Ribes els nens vam descobrir quins eren els nostres monitors, amb ells vam fer la primera reunió i vam triar el nom del grup. Un cop acabada la reunió, vam presentar el nostre nom a la resta de la colònia amb unes presentacions espectaculars.  A l'hora de sopar van aparèixer al restaurant uns cambrers italians molt simpàtics. Després de jugar al joc de "La Sardina" , vam visitar el museu de l'hotel de la mà de la directora i el seu secretari. Ens van explicar que volien subhastar l'hotel, per això va venir un jutge i l'alcalde del poble.  La subhasta incloïa un quadre molt gran i molt valuós, el qual les dos famílies estaven molt interessades.
Com que les dos famílies estaven molt enfadades, el jutge de la subhasta ha decidit que demà s’organitzaran dues gimcanes i els nens haurem de votar quina és la gimcana que més ens agradi sense saber quina família l’organitza. D’aquesta manera la família guanyadora serà la nova propietària de l’hotel.

Bloc escrit per: Els petardos de la Farga. (grup de primer)

2 d'agost: Ens visita a l'hotel els cawboys!!!

Vam començar el dia despertar-nos amb aigua! Ens va agradar bastant! Seguidament vam anar a esmorzar i estava molt bó!
Les directores de les famílies verdes i blava ens van preparar dos gincames per saber quina família seria la propietària de l'hotel i del quadre més important! Nosaltres a la nit triarem quina gincama ens ha agradat més, si la del matí o la de la tarda.
Vam començar per una gincama neta, tot i així vam acabar molt xops!!!  Ens ho vam passar genial! Repetim?
A la tarda vam fer la gincama bruta i segur que ens va agradar molt més! Tot això a casa seria impossible de fer-ho! Vam acabar plens de xocolata, fang, paper, espuma d'afaitar...
A la tarda, un cop dutxats, va arribar el gran moment d'aprende l'himne de La Farga 2016: Seguim l'esplai! El ritme de la cançó és més lent, però la lletra és fenomenal!
Després de sopar tots els nens i nenes, monitors i monitores vam jugar al joc del contrabandista: esperem l'any vinent tornar-ho a repetir!
Quan estàvem acabant el joc de nit, ens van tornar a visitar els cowboys i ens van ensenyar una de les seves danses més típiques del seu país.
Finalment vam anar al Centre interés, el jutge de l'hotel va donar pas a les dos famílies per decidir la guanyadora. Per majoria absoluta va ser la blava! La directora de la família blava està molt contenta i ens paga un viatge a la Vall de Núria. Tots junts ho vam celebrar i a veure que passarà demà al nostre hotel! ...

Bloc escrit per: Els afargats (grup de sisè)

3 d'agost: Ens visita a l'hotel els i les japonesos i japoneses!!!

ALARMA! ALARMA!! Al nostre hotel ha sonat la sirena de SOS! Ens hem aixecat molt aviat, eren les 7 del matí!!!
Tot i així, vam esmorzar i vam fer la inauguració de l'hotel amb la família blava. Avui a l'hotel ens visiten els japonesos i japoneses.
Un cop ja teniem la motxilla posada, ens vam dirigir cap a l'estació de Queralbs. Allà ens esperava el cremallera per pujar a la Vall de Núria!
Ens va agradar molt pujar amb el cremallera, els paisatges i les cascades eren meravelloses!
Un cop vam arribar, ens vam meravellar dels indrets del paisatge i del lloc! És impressionant!!!!
Vam fer una descoberta de la Vall de Núria per grups naturals, era molt gran i molt bonic! Després, tots junts, vam fer un mini esmorzar per agafar forces.
Al finalitzar, tots junts vam fer jocs de grup a l'herba de la Vall de Núria, hi havia jocs que no hem fet mai! Molt divertit! Vam haver de dinar molt aviat, perquè ens esperava el retorn a la casa caminant. Els més petits de l'hotel van tornar a agafar el cremallera, ja que l'excursió era molt difícil per a ells i elles. Vam caminar 4 hores de tornada!
Un cop vam arribar, vam dirigir-nos a la dutxa directament! A la nit estàvem molt cansats i cansades, vam fer centre interés i després el vídeo del Collell 2015!

4 d'agost: Ens visiten els indis!!!

Ahir al matí ens van visitar uns pirates, ens van dividir per grups i ens van fer jugar a un joc d'orientació per trobar materials pel joc de la bandera.
Vam construir les bases i a partir d'aquí vam començar la guerra. Per a guanyar havíem d'aconseguir el màxim de banderes possibles i per això necessitem els globus, que eren les nostres vides.
Al migdia, vam dinar cada grup a la seva base. Tot seguit vam anar al camp de fútbol a fer guerra de petons.
Per sumar punts al joc de la bandera, vam fer una mini ginkama. Vam berenar amb els grups, i tot seguit vam continuar jugant. Al final, l'equip guanyador va ser el blau fluix. Després de sopar vam anar al museu a fer centre interés on ens van explicar que a l'endemà havíem d'anar a Queralbs a buscar el quadre perdut. Els monstres ens ajudaran.
Finalment vam anar a dormir i bona nit!!

5 d'agost: Ens visiten els guiris!!!

Hola pare, mare i família,
estem molt bé, super contents i no volem fer la motxilla! Ahir vam fer una altra excursió: aquest any no parem! Abans però, ens van despertar amb globus d'aigua!!!!!!!!!!!!!!!
A mig matí vam pujar a Queralbs (està super aprop) i allí vam descobrir el poble jugant al joc dels foulards: un joc que consistia en tirar el dau en un super tauler gegant.
Va guanyar l'equip negre, però per poc, ja que el grup lila anava guanyant (després d'adelantar el grocs) i l'equip de monis era un ribal molt fort!!!
Després vam fer un pícnic allí a Queralbs i vam tornar al nostre hotel. Aquí vam pintar entre tots un quadre gegant del museu. A veure si li agrada al Violeto i a la seva directora....
També vam fer un mòvil de monstres com a taller per penjar-ho a la nostra habitació.
Dutxats i sopats... llum, foc, destrucció!
Els monis van preparar una foguera per a fer foc de camp i cantar al seu voltant, ballar, saltar...
Finalment vam veure un espectacle de focs artificials i vam marxar a dormir. On deia ser la família blava que no va venir???? Qui sap... Demà ho sabrem!!!

Bloc escrit per: Els chispas (grup de segon)

1. BON DIA.
    EN MARXA!! Comença l'aventura!

2. Bon dia!!! Bon temps per la Farga?? Perquè aqui fa molta calor!! Que vagi molt bé l'aventura!!

3. Hola a todos!
    Hola Daria y feliz cumpleaños! Que tengas un dia inolvidable, rodeada de tanta gente joven! Besitos!!

4. Ceci i carlos. Bones a tots!!!! Us anem seguint i veient com disfruteu, moltes felicitats als cracs de volant!!! En especial a la Maria C. I la Claudia P. Molts petons, fins diumenge

5. Família Pedrós-Cornet2 d’agost del 2016, a les 6:08

Ohhhh.... Tot just heu marxat i ja teníem ganes de veure fotos i de saber de tots vosaltres!! Que us ho passeu fantàsticament bé.
    Molts petons a la Núria i al Gerard

6. Moltes felicitats Angie Alvarez Chanthavong de part del tito i de la mare que t'estimen moltisimmmm muuuuaaaaa que avui es el teu Sant

7. Hola!
    Una abraçada molt forta a tots i totes, especialment al Marc, l'Oriol i la Mariona!!
    Gaudiu molt d'aquesta setmana tan màgica!

8. Hola nois/es,
    Aprofiteu la setmana a tope.
    Una abraçada per l'Alba F.que com sempre s'amaga quan feu fotos.
    Judith I Joel

9. Hola a tots i totes!!
    Ja teníem ganes de tenir notícies vostres ...i saber què havia passat amb aquells avis que se us havien colat a l'autocar...
    Estem molt contents perquè sabem que us ho esteu passant molt bé.
    Una abraçada i un petó enorme al Blai! L'Abril el troba a faltar (al matí cridava: Tato! )
    Abril, Aitor i Anna

10. Hola!!!!Us desitgem que disfruteu al màxim de les colònies...records desde Térmens en especial per la Ivette Ribera i la Elena Figuerol.
    Miquel, Marissa i Miquel

11. Hola a tothom!A l'hotel segur que us ho passeu molt bé! A cas se'ns fa estrany tant silenci. Molts petons per a la Gaia i l'Ot i també per a la resta. Ot! el Guerau cuida molt la teva mongetera, es fa molt alta!.
    Us estimem!!!
    Jordi, Magda i Guerau

12. Estem molt contents veient que us ho passeu tant bé!!!
    Una abraçada per tots i en especial pel Xavier.
    El Lluís pregunta molt per tu, i ja ha après a desbloquejar cofres.
    Xavi, Pilar i Lluís

13. Bon dia!! Veient les fotos vec que ho pase-ho molt Be!!! Molts petons per l'Ares!!!

Ineil, Anabel i Ona

14. Bon dia!! Veient les fotos vec que ho pase-ho molt Be!!! Molts petons per l'Ares!!!

15. Hola... que Bonito y guay que se be todo... me gustaria ver mas fotos que si no os añoro...lo principal es que comais mucho porque con tnatas escursiones ay mucho desgaste. Darle muchos recurerdos a vuestra prima, que su mama tambien la añora.

Vuestra mama i tia

16. Hola!!
    Ohhhhh que bé que us ho esteu passant!! Quina pasada d'hotel i quantes visites que esteu rebent!!
    Gaudiuuuuuu tot el que pugueu i més!! Marc, Oriol i Mariona....un petonàs molt gran!! Us estimem fins la Jana!!

17. Hola a tothom!!!!
    Quina enveja que ens feu!!!!
    Disfruteu mooooooolt!!!!
    Una abraçada a tots.....i a les cuineres també!!!!
    Molts petons per la Martina i el Lluc.
    Us enyorem. Lluc, el Neko et troba a faltar....però no pateixis que el tractem com un rei!!!!
    Manel i Dolors

18. Holaaaa a tots i a totes.
    Ja veiem que us ho esteu passant molt bé . Quines fotos mes xules. Esteu tots guapíssims.
    Nosaltres estem molt contents de veure les vostres cares d 'alegria.
    Petons per tothom i una abraçada molt forta per la Carlota.
    Miquel Àngel i Ma Teresa.

19. Hola a tots! Quina enveja veure lo be que us ho esteu passant! Acabeu de gaudir de la vostra setmana! Paula G. Vigila amb l'orella i Àlex G. Recordat de canviar-te els mitjons! 😘😘 Tenim moltes ganes de veureus! Cristina i Bobby

20. Hola a tots! Quina enveja veure lo be que us ho esteu passant! Acabeu de gaudir de la vostra setmana! Paula G. Vigila amb l'orella i Àlex G. Recordat de canviar-te els mitjons! 😘😘 Tenim moltes ganes de veureus! Cristina i Bobby

21. Hola a tothom! Veiem que us ho esteu passant molt bé, en una vall preciosa. Aprofiteu al màxim el que us queda!
    Una abraçada per al Guillem.
    Xavier i Carme

22. Hooolaaa!
    Que bé que us veig a tots,un petonàs per l'Alba, que sí que he vist ,per fi, que forma part de la colònia . Acabeu de passar-ho be, que ja comença el compte enrere.
    Fins aviat, que tenim moltes ganes de veure't, ja saps que t'enyorem molt sobretot en Joel. A veure si l'any que ve s'anima a venir.Les fotos les troba molt divertides.
    un petonàs
    Joel, Marc i Judith

23. Hola a tots!!!!
    Ja veiem que us ho esteu passant molt bé, aprofiteu al màxim que això ja s'acaba. Iker, esperem que t'ho estiguis passant molt bé, a veure si a les fotos et deixes veure una mica la cara, que sempre estas amagat; que sapiguis que et trobem molt a faltar, el Eric té moltes ganes que vinguis,que et troba a faltar. Acaba de passar-t'ho molt bé. Ens veiem diumenge. Una abraçada ben forta.
    Montse-Ivan-Eric.

24. Hola!
    Veiem que en aquest hotel que esteu, fins i tot amb cambrers a les menjades, passen aventures divertidíssimes!!!
    Acabeu de passar-ho bé ja que aviat ja us haurem de venir a buscar!
    Un petó per tots, en especial al Xavier.
    Lluís, Xavi i Pilar

25. Hola!
    Acabeu de passar-ho bé ja que aviat ja us haurem de venir a buscar!
    Un petó per tots, en especial al Xavier.
    Lluís, Xavi i Pilar

26. hola a tothom ens fem un fart de riure de lo be que ho esteu passant i alhora ens reconforta lo be que aquests monitors i personal de cuina us estant tractant molts petons per tots en especial al josep i a la rebeca ah i una abraçada a la paula i l'elena. guardeu-nos una habitació per diumenge que tenim moltes ganes de tornr-vos a veure.
    rebeca i pep

27. Hola!
    ja tenim ganes de pujar a buscar-vos, encara que creiem que realment preferiríeu allargar una mica més. Us enyorem un munt, i mirem les fotos i comentaris cada dia per veure com esteu i que feu. Molta força als monitors i monitores, molts petons a la Gaia i l'Ot i molts també a monitors, monitores, cuiners, cuineres i tots els que us cuiden tant!!!

28. Gracias a los monitores por hacer la semana majica a los crios

29. Hola!
    Quines imatges més fantàstiques i que bé que us ho esteu passant! Moltes gràcies a tot l'equip de monis i cuiners/es!!
    Marc,Oriol i Mariona estem molt feliços que hagueu passat una setmana tan màgica!
    Un petonàs molt gran i fins demà!!
    Jaume i Natàlia

30. Moltes gracies a tots i a totes, directors d colonia, monitors i monitores, cuiners i cuineres, fotografs... heu fet una feina esplendida!! Visca l'Esplai Gaspar de Portola!!

31. Moltes gracies a tots i a totes, directors d colonia, monitors i monitores, cuiners i cuineres, fotografs... heu fet una feina esplendida!! Visca l'Esplai Gaspar de Portola!!